Leonidas - Ciocolată Belgiană / O mică istorie a cadourilor corporate

O mică istorie a cadourilor corporate

Mai știe cineva exact cineva cine s-a gândit prima dată să ofere cadouri de sărbători în compania în care lucrează? Angajaților sau șefilor, partenerilor de afaceri sau colegilor?

Dacă privim înapoi în istorie, prin anii industrializării până la marea criză economică din anii ’30, pare greu de crezut că angajații “marilor corporații” ale acelor vremuri ar fi beneficiat măcar de o mică atenție de sărbători. De cele mai multe ori lucrau în aceste zile, weekendurile erau ocupate, iar condițiile de muncă – extrem de dificile. Așa că nu poate fi vorba de răsfățarea angajaților.

Cu toate acestea, darurile pentru oamenii care se aflau pe poziții de putere au fost făcute din cele mai vechi timpuri. În cazuri de negociere sau de lingușire, actul de a dărui altor oameni decât celor din familie s-a împământenit de-a lungul a mai multor generații.

În schimb, abia prin anii ’50 ai secolului trecut putem vorbi cu adevărat de o tendință a cadourilor corporate. Este vremea marketingului agresiv, iar reprezentanții companiilor de orice fel și-au dat seama că a oferi daruri – nu doar clineților și partenerilor – reprezintă o bună oportunitate de brand awarness.

Mai mult, înspre anii ’70, atât în SUA cât și în Europa de Vest, a început să ia naștere conceptul de fidelizare a angajatului și de oferire de beneficii.

Inițial, oferta de astfel de cadouri era una restrânsă, limitată și de tehnicile de producție publicitară care erau încă puține și costisitoare la acea vreme.

Cu timpul, tot mai multe companii au crescut cererea pentru cadouri corporate, astfel că inevitabil și furnizorii și-au îndreptat serios atenția către acest sector. Au apărut cadourile haioase, creative, utile dar și dedicate fiecărui sezon sau eveniment în parte: cadouri de ieșire la pensie, cadouri de vară, pentru fidelizare, pentru promoții agresive sau cadouri de Crăciun.

Varietatea acestora a crescut inevitabil: de la simple cărți poștale și cupoane de reducere, la obiecte de birou personalizate și lucruri care ating mici plăceri ale celor care primesc aceste daruri.

Cum ar fi ciocolata!

Leonidas Ciocolată Belgiană a abordat acest sector al cadourilor corporate în România încă din 2009, de la intrarea pe piață, iar de atunci am dăruit mii de cutii cadou, specialități belgiene și coșuri personalizate către zeci de firme locale și internaționale.

Am sesizat că aceste companii își prețuiesc angajații și partenerii și doresc să le ofere daruri de sărbători care să spună ceva despre filosofia companiei respective. Care să transmită un mesaj. Tocmai de aceea, ciocolatierii Leonidas stau de vorbă cu reprezentanții acestor firme pentru a personaliza cadourile și pentru a transmite exact acele mesaje potrivite. Păstrând desigur esența cadourilor Leonidas: calitate în toate aspectele, unt pur de cacao 100%, atenție la detalii, simplitate și savoare.

Leonidas este singura ciocolaterie din România care oferă peste 40 de modalităţi de ambalare tip cadou, de la cutii standard, până la ediţie limitată, peste 100 de praline și câteva zeci de specialități belgiene. Catalogul Leonidas Ciocolată Belgiană Crăciun 2016 cuprinde sute de cadouri gândite special pentru partenerii de afaceri sau angajați.

În prezent, Leonidas România Ciocolată Belgiană este în plin proces de consolidare pe piața din Romania. În București funcționează 3 ciocolaterii în management propriu. În același timp, Leonidas Ciocolată Belgiană are ciocolaterii deschise în marile orașe ale tării: Iași, Cluj-Napoca, Pitești, Bacău. De asemenea există și planuri concrete de a ajunge la cât mai mulți iubitori de ciocolată de calitate, inclusiv în orașele de mărime medie din România.

0
    0
    Coșul tău
    Coșul este gol